31 outubro 2016

Frutarom adquire a Nardi Aromas

Esta aquisição irá reforçar as capacidades conjuntas das nossas empresas, adicionando novos recursos em vendas, marketing, capacidade de produção e pesquisa e desenvolvimento para esta a organização combinada, bem como uma oferta mais completa de produtos. Irá também contribuir para as atividades diversificadas da Frutarom nas áreas de aromas e extratos naturais que serve de pedra angular à estratégia de crescimento da Frutarom e na promoção da sua visão " de ser o parceiro preferido para um sucesso saboroso e saudável."

À medida em que há uma forte combinação entre aromas e extratos naturais da Nardi Aromas com o amplo portfólio da Frutarom para a indústria de bebidas, a Nardi irá desfrutar de acesso aos recursos globais da Frutarom em vários domínios, com destaque para o forte conhecimento científico e tecnológico que estabelece uma sólida base para a inovação de ponta para os próximos anos.

A equipe de gestão sênior de Nardi, liderada pela Sra. Regina Ferraz e pelo Sr. Eugenio Ferraz continuarão a acessorar o negócio. Os atuais contatos das empresas Frutarom e Nardi Aromas permanecem inalteradas por enquanto.

Ambos Frutarom e Nardi estão comprometidos em garantir que os nossos parceiros e clientes continuem a receber o mais alto nível de serviço, qualidade de produto e inovações.

Fundada em 1933, a Frutarom é uma empresa global de aromas e ingredientes finos e trabalha com um compromisso  de crescimento acelerado (www.frutarom.com). A Frutarom desenvolve, fabrica e comercializa uma ampla variedade de aromas de alta qualidade e ingredientes finos naturais para clientes nos segmentos de alimentos, bebidas, farmacêutico, nutracêuticos, incluindo matérias primas para as indústrias de aromas e fragrâncias e  também para indústrias de cosméticos. 52.000 produtos da Frutarom são vendidos para mais de 29.000 clientes em 150 países ao redor do mundo. O Grupo Frutarom possui 4.500 funcionários em todo o mundo e 51 fábricas na Europa, América do Norte, do Sul e Central, Israel e Ásia.

A Frutarom vê a Nardi Aromas como parte integrante de suas principais atividades para o longo prazo. Ambas estão totalmente comprometidas com a integração bem sucedida das atividades da Nardi  com os negócios existentes da Frutarom e a alavancagem de sinergias internas para garantir os mais altos padrões de inovação, serviço ao cliente e qualidade de produto. A Frutarom pretende aumentar ainda mais o investimento em capacidade de produção, bem como a pesquisa e desenvolvimento visando produtos de valor agregado ainda mais inovadores que irão de encontro às necessidades do mercado de nossos clientes, trazendo vantagens competitivas e soluções abrangentes.

A Frutarom tem uma oferta única de ambos, aromas e ingredientes finos e uma grande variedade de sabores, funcionalidades e produtos que proporcionam  saudabilidade bem como  soluções de origem natural. Estamos combinando o portfólio de produtos da Nardi com um profundo conhecimento de mercado e da indústria, com o excelente serviço de suporte ao cliente gerando assim sinergias únicas para o benefício dos nossos parceiros e clientes.

A Frutarom e a Nardi Aromas estão ansiosas para desfrutar no  longo prazo de uma relação frutífera como nossos respectivos clientes, da maneira que sempre experimentaram até este momento.

Por Alfred Fogel General Manager at Frutarom do Brasil Leia mais em linkedin.alfredofogel 14/10/2016
=====

FRUTAROM ACQUIRES NARDI AROMAS OF BRAZIL, SPECIALIZING IN NATURAL FLAVORS AND HERBAL EXTRACTS FOR THE BEVERAGE INDUSTRY

SALES FOR NARDI AROMAS IN THE 12 MONTHS ENDING IN AUGUST 2016 TOTALED APPROX. BRL 4.9 M (USD 1.5M)
ACQUISITION IS IN EXCHANGE FOR BRL 5.1 M (USD 1.6M)
FRUTAROM EXPANDS ITS PORTFOLIO OF SOLUTIONS IN NATURAL FLAVORS AND HERBAL EXTRACTS FOR THE GROWING BEVERAGES MARKET

HERZLIYA, Israel, Oct. 13, 2016 (GLOBE NEWSWIRE) -- Frutarom Industries Ltd. ("Frutarom"), one of the world's 10 largest companies in the field of flavors and specialty fine ingredients, continues its momentum of acquisitions and the implementation of its rapid and profitable growth strategy: The Company announced today the signing of an agreement for the purchase of 100% of the shares of the Brazilian company Nardi Aromas Ltda ("Nardi") in exchange for approximately BRL 5.1 million (approx. USD 1.6 million). The transaction was independently financed.

Nardi was founded in 1971 and has an efficient production site in the vicinity of the city of Sao Paulo and Frutarom’s Brazilian production site. Nardi has 14 employees and specializes in the development, production and marketing of natural traditional Brazilian flavors and plant-based herbal extracts for the alcoholic drinks and carbonated beverages markets. Nardi has dozens of longtime customers including leading Brazilian beverage companies. Nardi sales for the 12 month period ending in August 2016 amounted to approximately BRL 4.9 million (US$ 1.5 million). Nardi's key personnel will continue serving in their roles. Nardi’s unique products in the field of natural flavors and herbal extracts, based on unique raw materials originating in Brazil, have tremendous growth potential outside Brazil as well, and Frutarom intends to incorporate them into its broad products portfolio in the field of beverages while capitalizing on cross-selling opportunities and based on its global sales and marketing network.

Frutarom sees great importance in expanding its activity in Latin America with emphasis on Brazil, the region’s most significant market. In this regard Frutarom acquired in 2012 the Brazilian company Mylner which specializes in sweet flavors for beverages and baked goods, as well as in natural extracts from plants and natural flavor products. In 2013 Frutarom acquired Aroma in Guatemala that specializes in producing sweet flavors for beverages, dairy products, confectionery and snacks, and in 2014 Frutarom acquired the natural flavors and colors division of Montana of Peru which produces natural flavors and colors for the food industry and has significant activity in Peru and in Chile. Also, in recent years Frutarom has taken steps to expand its activity in Latin America on the basis of its local and global production infrastructure and R&D and marketing capabilities and by exploiting synergies that came about through the acquisitions it performed. Today the Company has growing activity in most countries of the region.

The Brazilian beverages market is the sixth largest beverages market in the world and estimated at upwards of US$ 110 billion as of 2015 with a projected growth rate of about 6% in local currency terms. The alcoholic drinks market constitutes about 55% of Brazil’s overall beverages market and is estimated at US$ 60 billion as of 2015 with a projected growth rate of 6.7% in local currency terms, while the non-alcoholic drinks market is estimated at US$ 50 billion as of 2015 with a projected annual growth rate of 5%[1]. Frutarom intends to expand its activity in Brazil’s beverages market based on the infrastructure and knowhow of Nardi with its excess production capacity, as well as by exploiting cross-selling opportunities among Frutarom’s circle of customers in Brazil. In addition, Frutarom intends to tap the synergies and savings made possible from combining Nardi’s activity with its own existing activity in Brazil.... Leia mais em frutarom 143/10/2016












31 outubro 2016



0 comentários: